Informace k podávání žádostí o přístup k eReceptu

V souvislosti s blížící se povinností používání systému elektronické preskripce touto cestou žádáme všechny subjekty (lékaře, lékárníky, stomatology a zdravotnická zařízení), aby neodkládaly zaslání žádostí o přístup do Centrálního úložiště elektronických receptů.

Jaký bude postup při vystavování eReceptu/výdeji léků při výpadku systémů?

Dojde-li např. k prokazatelnému výpadku elektrické energie či internetu, bude možné vystavit recept pacientovi i v papírové podobě. Konkrétní situace budou uvedeny v prováděcím právním předpisu, který je nyní připravován Ministerstvem zdravotnictví ČR.

Vystavení receptu

V přesně definovaných případech (uvedených ve vyhlášce) tedy lékař nevystaví eRecept, ale klasický papírový recept, který se používá nyní.

Kde a jak komunikuje SÚKL problematiku eReceptu?

SÚKL informuje o jednáních, seminářích a dalších aktivitách, v rámci nichž poskytuje veřejnosti informace o povinné elektronické preskripci.

Tyto aktivity jsou zaměřeny zejména na odbornou veřejnost (lékaři, lékárníci, dodavatelé SW), ale také na veřejnost laickou, tedy pacienty. Realizovaná jednání vyplývají jak z proaktivního přístupu SÚKL k dané problematice, tak také z požadavků jednotlivých subjektů na informování či přednáškovou činnost.

SÚKL je i nadále otevřen všem pozváním na relevantní akce, kde bude problematiku diskutovat.

Co je eRecept?

eRecept je lékařský předpis (recept) vystavený v elektronické podobě. Lékařem vystavený eRecept je uložen do tzv. Centrálního úložiště elektronických receptů (CÚER).

Každému eReceptu je přidělen unikátní identifikátor. V lékárně pak lékárník načte identifikátor eReceptu a pokud je eRecept v CÚER nalezen, vydá předepsaný léčivý přípravek pacientovi. Informace o výdeji léčivého přípravku se zapíše do CÚER.